Idei câștigătoare în competiția Creative Business Cup

c
27th July 2014

Creative Business Cup a fost inițiat în 2010, ca o competiție destinată exclusiv antreprenorilor creativi din Danemarca. În 2012, concursul s-a extins la nivel internațional, angrenând în prezent 60 de țări. România se află la a treia participare, selecția națională pentru finala din 2014 (Copenhaga, 17-19 noiembrie) fiind organizată de Asociația Creative Seeds.

Ideile de afaceri vizează domeniile: design, arhitectură, arte și meșteșuguri, publicitate, film, video și fotografie, artele spectacolului, muzică, modă, gastronomie, edituri și presă, radio și televiziune, software, aplicații pe computer și publicații virtuale, jucării și jocuri.

Idei premiate la Creative Business Cup 2013:

Premiul I: Teddy the Guardian, Croația (www.teddytheguardian.com)

Teddy the Guardian este un ursuleț de pluș care conține un senzor ce monitorizează starea de sănătate a copilului, atunci când este îmbrățișat. Acesta monitorizează indici precum pulsul, tensiunea, temperatura corpului sau saturația oxigenului, ajutându-i pe părinți și pe medici să supravegheze cu ușurință starea acestuia. Datele sunt transmise pe smartphone, tabletă sau pe o aplicație web.

Premiul al II-lea: Kinematics, Germania (tinkerbots.net)

Kit-ul de construcție modulară, robotică Kinematics a fost inventat în 2009 de Leonhard Oschütz, student la Universitatea Bauhaus din Weimar, și a fost dezvoltat timp de mai mulți ani. Folosind module kinetice și piese adaptabile și ajustabile, copiii și adolescenții pot asambla roboți și mașini interactive pe care le pot învăța să se miște în felul în care doresc, folosind o funcție integrată de înregistrare-și-redare a modului numit Power Brain.

Creative Business Cup 2012:

Premiul I: We Want Cinema, Olanda (www.wewantcinema.nl)

We Want Cinema, inițiată de distribuitorul Amstelfilm, este o platformă online unde spectatorii decid ce film vor vedea în cinematograful preferat. Cinematograful nu mai deține controlul programării filmelor, ci plătitorii de bilete. Platforma le permite utilizatorilor să aleagă un anumit film, un cinematograf și o dată la care ar dori ca acesta să fie proiectat. Apoi, creând un eveniment pe rețelele de socializare, își pot invita prietenii și cunoscuții. Dacă se cumpără suficiente bilete online, proiecția va avea loc.

Premiul al II-lea: Greenbo, Israel (www.greenbo.co)

Greenbo înseamnă produse inovatoare pentru grădinăritul urban, fabricate din materiale reciclate, durabile. Design-ul original și atrăgător permite așezarea ghivecelor și a jardinierelor în locuri strâmte, pe marginea balcoanelor, economisind mult spațiu.

Premiul al III-lea: Norwegian Rain, Norvegia (www.norwegianrain.no)

O linie de îmbrăcăminte de ploaie unică. Inspirați de sensibilitatea japoneză și de viața cotidiană în cel mai ploios oraș european, Bergen, designerii au găsit soluții inovatoare pentru a crea din materiale ecologice, reciclate, jachete și costume elegante impermeabile, ajustabile și potrivite pentru orice tip de vreme și orice temperaturi.

Ideile înscrise de fiecare dintre cele 40 de țări participante, în 2013, pot fi consultate aici: www.creativebusinesscup.com/2013.

***

Ne puteți urmări pe Facebook.

Asociația Creative Seeds este un promotor al comunității creative independente românești, iar în consiliul său adună unii dintre cei mai respectați și cunoscuți membri ai acestei comunități. Asociația desfășoară programe de training și mentorat (www.creativebooster.ro), creează oportunități de networking, organizează competiții și ateliere dedicate comunității creative, pentru a sprijini atât dezvoltarea națională, cât și regională a industriilor creative în România.